Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Зен-ум, ум на начинаещ

Шунрю Сузуки

В основата на тази книга са поредица от беседи на зен-учителя Шунрю Сузуки, изнесени пред малка група в Лос Алтос, Калифорния. Той медитирал заедно с тях веднъж седмично, след което отговарял на въпросите им и се опитвал да ги насърчава в тяхната зен-практика и да им помага да разрешават различни житейски проблеми. Подходът му е неформален, а примерите, които използва, са плод на обикновени събития и здрав разум. Зен е тук и сега, казва той; Зен носи смисъл както за Запада, така и за Изтока. Но основното му учение и практика се опират на всичките векове зен-будизъм и особено на Доген, един от най-важните и най-креативни зен-учители. Тази книга е за това как да практикуваме Зен като приложима школа и религия, за позата и дишането, за основните отношения и разбиране, които правят зен-практиката възможна, и още, за преодоляването на дуализма, за пустотата и просветлението. Тук човек започва да разбира какво всъщност представлява Зен. И, най-важното, всяка страница диша с радостта и простотата, които правят възможен освободения живот. Сузуки-роши казва: „Светът е магия сама по себе си”. И това усещане пулсира в цялата книга. Докато четете внимателно текста, това твърдение или последователност от идеи е едновременно просто и очевидно, разбираемо и объркващо, и озаряващо. Това наистина е книга, пълна с прочувствени, дълбоки, изпълнени с радост размишления.

  • Корица: Мека
  • Страници:180
  • Тегло: 0.200 кг
  • Издадена: 2012 г
  • Издателство: Сиела
 

Наличност: Да

12,00 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Анотация на книгата

Подробности

Неформални беседи върху медитацията и практиката на Зен

ЗЕН-УМ е от онези енигматични изрази, които зен-учителите използват за насочване на вниманието ви обратно върху вас самите, за да преминете отвъд самите думи и да изпитате удивление. „Собственият си ум го познавам - казвате си, - но какво ли е зен-ум? Дали е това, което правя в момента? Дали е това, което мисля в момента?” И ако тогава се опитате да останете за известно време във физически покой, за да видите дали ще успеете да разберете какво представлява вашият ум, дали ще можете да установите неговото местоположение, значи сте започнали да практикувате Зен, значи сте започнали да осъзнавате ума без ограничения. 

Наивността на този първи въпрос – просто да се запитате какво сте – е УМ НА НАЧИНАЕЩ. Умът на начинаещия е нужен в цялата зен-практика. Той е отворен ум, отношение, което съдържа едновременно съмнение и възможност, способността да виждате нещата винаги със свеж и непредубеден поглед. Той е нужен във всички сфери на живота. Умът на начинаещия е практиката на зен-ума. 

В основата на тази книга са поредица от беседи на зен-учителя Шунрю Сузуки, изнесени пред малка група в Лос Алтос, Калифорния. Той медитирал заедно с тях веднъж седмично, след което отговарял на въпросите им и се опитвал да ги насърчава в тяхната зен-практика и да им помага да разрешават различни житейски проблеми. Подходът му е неформален, а примерите, които използва, са плод на обикновени събития и здрав разум. Зен е тук и сега, казва той; Зен носи смисъл както за Запада, така и за Изтока. Но основното му учение и практика се опират на всичките векове зен-будизъм и особено на Доген, един от най-важните и най-креативни зен-учители. Тази книга е за това как да практикуваме Зен като приложима школа и религия, за позата и дишането, за основните отношения и разбиране, които правят зен-практиката възможна, и още, за преодоляването на дуализма, за пустотата и просветлението. Тук човек започва да разбира какво всъщност представлява Зен. И, най-важното, всяка страница диша с радостта и простотата, които правят възможен освободения живот. Сузуки-роши казва: „Светът е магия сама по себе си”. И това усещане пулсира в цялата книга. Докато четете внимателно текста, това твърдение или последователност от идеи е едновременно просто и очевидно, разбираемо и объркващо, и озаряващо. Това наистина е книга, пълна с прочувствени, дълбоки, изпълнени с радост размишления.

Откъс от книгата

Същността на нашата човешка природа, както и природата на всяко съществуване, е да бъде активна. Докато сме живи, ние непрекъснато правим нещо. Но щом мислите: „Аз правя това” или „Трябва да направя това”, или „Трябва да постигна нещо особено”, в действителност вие не правите нищо. Когато се откажете, когато повече не искате нищо или не се опитвате да правите нещо особено, тогава вие правите нещо. Когато в това, в което правите, няма никаква идея за постигане, вие правите нещо.

Това, което се прави в зазен, не се прави в името на нещо. Може да чувствате, че правите нещо особено, но в същност това е само израз на истинската ви природа, самата дейност успокоява най-съкровеното ви желание. Но докато мислите, че практикувате зазен в името на нещо, това не е истинска практика. 

Ако продължавате тази проста практика всеки ден, вие ще придобиете чудесна сила. Преди да я придобиете, тя е нещо чудесно, но след като я придобиете, не е нищо особено. Това сте просто самите вие, нищо особено. Както се казва в едно китайско стихотворение: „ Отидох и се върнах. Не беше нищо особено. Розан е известен с мъгливите си планини, Секо с водата си ”. Хората мислят, че сигурно е чудесно да се види известна планинска верига, обгърната в мъгла, и водата, за която се казва, че покрива цялата земя. Но ако отидете там вие просто ще видите вода и планина. Нищо особено. 

Своеобразна загадка е, че за хора, които не са имали просветление, то е нещо чудесно. Но ако го постигнат, то се оказва нищо. И все пак, не е нищо. Разбирате ли? За майка с деца не е нищо особено да има деца. Това е зазен. И така, ако продължавате тази практика, вие все повече и повече ще придобивате нещо – нищо особено, но все пак нещо. Може да казвате „всеобща природа”, „буда природа” или „ просветление ”. Може да го наричате с много имена, но за този, който го има, то е нищо и нещо. 

Когато изразяваме истинската си природа, ние сме човешки същества. Когато не я изразяваме не знаем какво сме. Не сме животни, защото ходим на два крака. Ние сме нещо различно от животните, но какво сме? Може да сме призраци, не знаем как да се назовем. Подобни същества всъщност не съществуват. Те са заблуда. Те вече не са човешки същества, но съществуват. Когато Дзен не е Дзен, не съществува нищо. Интелектуално думите ми нямат смисъл, но ако сте изпитали истинската практика, ще разберете какво имам предвид. Ако нещо съществува, то има своя собствена истинска природа, своя буда-природа. В Паринирвана сутра Буда казва: „ Всичко има Буда природа ”, но Доген чете това така : „ Всичко е Буда природа ”. Има разлика. Ако кажете „ Всичко има Буда природа ”, това означава, че буда-природата е във всяко същество и следователно буда-природа и всяко същество са различни. Но когато кажете „ Всичко е Буда природа ”, това означава, че всичко е самата буда-природа. Когато няма буда-природа, няма въобще нищо. Нещо отделно от буда-природата е просто заблуда. То може да съществува в ума ви, но такива неща в действителност не съществуват. 

И така, да си човешко същество, означава да си Буда. Буда природа е само друго название за човешката природа, нашата истинска човешка природа. Така че, макар и да не правите нищо, в действителност вие правите нещо. Вие изразявате себе си. Изразявате своята истинска природа. Очите ви изразяват, гласът ви изразява, поведението ви изразява. Най-важно е да изразявате истинската си природа по най-обикновен, най-подходящ начин и да я цените и в най-малката проява на съществуване. 

Ако продължавате тази практика, с всяка изминала седмица, с всяка изминала година, преживяването ви ще става все по-дълбоко и по-дълбоко и ще обхване всичко, което вършите в ежедневието. Най-важното е да забравите всички идеи за постигане, всички дуалистични идеи …

Биография и факти за автора

Шунрю Сузуки

Шунрю Сузуки (1905-1971) е пряк духовен приемник на великия зен-учител от ХІІІ в. Доген. Вече дълбоко уважаван зен-учител в Япония, през 1959 г. Сузуки-роши заминава за Америка с намерението да направи кратко посещение. Но качеството на „ума на начинаещ” на американците и сериозността, с която те се отнасят към Зен, го впечатляват толкова дълбоко, че в крайна сметка той остава за постоянно в САЩ и се установява в Сан Франциско. Благодарение на хората, изявили желание да се присъединят към него в практиката му, се създава група за медитация, наречена Зен-център, която, под негово ръководство, се разпростира на три основни места, едно от които е планинският Зен-център – първият зен-манастир извън Азия. Сузуки-роши несъмнено е един от най-влиятелните зен-учители на своето време. Умира в Зен-центъра през декември 1971 г., година след първото издание на тази книга. Беседите му са записани на магнетофон от Мариан Дерби, която създава настоящата книга. Ръкописът е редактиран от Труди Диксън, една от най-близките ученички на Сузуки-роши. Предговорът е на Ричард Бейкър-роши – дхарма-приемникът на Шунрю Сузуки и продължител на неговото дело.

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: