Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Въведение в интерогативната философия

Красимир Делчев

Още Августин, позовавайки се на Варон, споменава, че в древността били дадени 288 различни отговора (мнения) на въпроса: „Кое е върховното благо за човека?”

Наличието на множество отговори сее суетна ерудиция, спъва креативността и обезкуражава ентусиазма да се направи нещо „ново”.

Необходимо е както съживяване и подновяване на старите питания, така и събуждане на интерес и усилия за поставяне на нови, актуални, почерпени от съвремеността.

 

Наличност: Да

9,00 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Анотация на книгата

Подробности

Още Августин, позовавайки се на Варон, споменава, че в древността били дадени 288 различни отговора (мнения) на въпроса: „Кое е върховното благо за човека?”

Наличието на множество отговори сее суетна ерудиция, спъва креативността и обезкуражава ентусиазма да се направи нещо „ново”.

Необходимо е както съживяване и подновяване на старите питания, така и събуждане на интерес и усилия за поставяне на нови, актуални, почерпени от съвремеността.

Философските питания от екзистенциално естество не са препитвания за даване на „правилния отговор” чрез папагалско повтаряне на заустени, механично научени чужди знания. Те изискват даване на личен отговор от затрогващо естество и ни касаят пряко, уникално, неповторимо. Изобилието на такива отговори е индекс за индивидуално-дълбоко и високо културно развито, а не просто материално богато общество.

В този смисъл интерогативната философия е философия на свободата и то на истинската (духовна) свобода.

Откъс от книгата

Увод

Защо интерогативна философия?

 

На този предварителен въпрос отговорът е: Интерогативната философия е належаща поради убогостта на човешката ситуация днес. Има нужда от обновяване на философските питания. От поставяне на нови философски въпроси от новаторско естество. Изхожда се от констатацията за претрупване, дори „задръстване“ полето на съвремената философия от прекомерно множество готови отговори.

Още Августин, позовавайки се на Варон, споменава, че в древността били дадени 288 различни отговора (мнения) на въпроса: „Кое е върховното благо за човека?“

Наличието на множество отговори сее суетна ерудиция, спъва креативността и обезкуражава ентусиазма да се направи нещо „ново“.

Необходимо е както съживяване и подновяване на старите питания, така и събуждане на интерес и усилия за поставяне на нови, актуални, почерпени от съвремеността.

За разлика от битовите всекидневни питания в режим на грижа и погрижване предимно за материалната страна на личния, семеен, професионален и обществен живот и/или в обгрижване на тревога в обезличаващо-душевни опасения, настроения, вълнения търсещи успокояващ отговор чрез осигуряване с блага, постове, добросъсетство, почит; питанията на интерогативната философия са израз на изначална безкористна грижа за човешкото насъщно битие, душа, дух и себестност отвеждащи до решително въздигане на индивидуалността и проективното ѝ открояване на фона на безличната маса от поданици, консуматори и служители със сходни вкусове и начинна мислене в несвободни и потребителски общества.

Философските питания от екзистенциално естество не са препитвания за даване на „правилния отговор“ чрез папагалско повтаряне на заустени, механично научени чужди знания. Те изискват даване на личен отговор от затрогващо естество и ни касаят пряко, уникално, неповторимо. Изобилието на такива отговори е индекс за индивидуално-дълбоко и високо културно развито, а не просто материално-богато общество.

Обратно, изобилието на стоки като множество от възможни отговори за основни естествени и изкуствено създадени потребности е неспирен извор на душевен смут и „захвърляне“ в откритостта на ситуация на всекидневен избор и за пред-почитане, съобразени с личните покупателни възможности. Индустрията на развлечението и рекламата също са постоянно „отваряне“ на нови изкуствени, в по-голямата си част пошли възможности за избор и пред-почитание, съобразени с личните покупателни възможности. Това води до усилване на делничната загриженост за набавяне на възможности (средства) за купуване на желаните стоки, което поробва трудово-некреативно индивидите.

Осъзнаването на слабите шансове за почтено сдобиване с множество все по-нови и все по-желани стоки и услуги тласка неустойчивите индивиди към первертиране решителността на избора чрез себе-хвърляне в корумпираност, лъжа и престъпления – като нелегални и нелегитимни, правно и етично осъдими възможности (начини, пътища) за сдобиване и погрижване за набавяне на общожелани масово неща, стоки, пари, контакти с хора, охолство, привилегированост и материална свобода.

В този смисъл, интерогативната философия е философия на свободата и то на истинската (духовна) свобода.

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: