Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Първични инстинкти

Пийт Лън

"Разбирането на първичните човешки икономически инстинкти може да промени гледната ни точка за всеки основен икономически въпрос, за който можем да се сетим, защото каква е истинската ни същност е определящият въпрос за всяка теория, занимаваща се с това какво става, когато хората работят заедно, обменят и търгуват едни с други. А освен това ни помага и да разберем как успяхме да се насадим в такава ужасна каша."

Пийт Лън

 

Наличност: Да

17,90 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Анотация на книгата

Подробности

"Шокиращите събития обикновено променят мисленето и нека се надяваме, че тази криза ще направи именно това. Стандартните икономически допускания са били оборвани от научни открития много преди разразяването на настоящата криза. Тихо, незабелязано за висшестоящите и за научните капацитети, неусетно дори за обикновените икономисти, една разнопосочна група учени се беше заела да проверява правотата на основните допускания на ортодоксалната икономика. Чрез икономически експерименти и полеви изследвания поведенческата икономика откриваше начини да отговори на големите въпроси за това какво представляват хората от гледна точка на икономиката. Егоистична ли е човешката природа? Има ли изобщо случаи, при които не е? Ако има, кога и защо? Знаем ли кои неща ценим? Как го решаваме? Какви принципи определят кога купуваме или продаваме? Защо избираме определени професии? Какво ни мотивира да работим?

Разбирането на първичните човешки икономически инстинкти може да промени гледната ни точка за всеки основен икономически въпрос, за който можем да се сетим, защото каква е истинската ни същност е определящият въпрос за всяка теория, занимаваща се с това какво става, когато хората работят заедно, обменят и търгуват едни с други. А освен това ни помага и да разберем как успяхме да се насадим в такава ужасна каша."

Пийт Лън

Откъс от книгата

Първа глава

Да вярваш на очите си

Ирландците упътват за посоката по кръчмите, дори когато те отдавна са престанали да съществуват. Кръчма, която някога е била градска забележителност, се превръща в нещо като „умствена забележителност“. Местните хора, дори и най-младите, които нито са виждали кръчмата, нито пък са обръщали чашки в нея, ще използват името й за ориентир. Когато дъблинчанин каже на някого да свие надясно от някой въображаем, отдавна изчезнал локал, той го казва с тон, като че ли мястото не само си съществува, ами и направо процъфтява.Тази навигационна система, при която всяко кръстовище си има общоизвестно име, работи отлично за нас, местните хора. Но за посетителите и туристите системата безспорно е толкова объркваща, че те набързо се отказват от търсенето и се набутват в първата кръчма, която успеят истински да видят с очите си.

Кръщаването на кръстовище на името на семейството, живяло на кьошето, се практикува в много страни – това не е уникално ирландско явление. Шансовете обаче същото семейство да е държало и кръчма са доста по-високи в Дъблин, отколкото в който и да било друг град. Моята местна „умствена забележителност“ е „Кьошето на Ленард“, където някога въпросният Ленард е въртял кръчмата си. Всеки дъблински таксиджия знае как да те откара до „Кьошето на Ленард“.

Но наскоро Градският съвет реши да въведе по-ефективна система, като нарече главните кръстовища с буква и номер в зависимост от местонахождението и съответно поръча и табели за новите имена. Това обаче май само влоши положението. Никой дъблинчанин не използва табелите, следователно посетителите остават още по-объркани, а всеки турист, който каже на таксиджията да го закара до J14, бива обсипан с цветисти тиради на ирландски, които, слава богу, са също толкова непонятни за туриста. Градският съвет се старае колкото може. Но всеобщото разбиране в една общност, било то как да указват посоките или нещо друго, не се формира непременно според това кое е най-ефективно или най-рационално. ...

 

pdfМожете да разгледате пълния откъс от книгата в pdf формат.

 

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: