Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Педагогическа психология

Робърт Дж. Стърнбърг и Уенди М. Уилямс

Написана, за да помогне на читателите да разберат и да развият експертни познания в областта както на преподаването, така и на ученето, „Педагогическа психология“ се фокусира върху изкуството и науката, нужни, за да стане човек опитен преподавател.

Известните учени Стърнбърг и Уилямс помагат на читателите да използват силните си страни, като интегрират въпросите в текста, които насърчават аналитично, творческо и практическо мислене. Тази рамка, основана на триархичната теория на Стърнбърг за човешката интелигентност, гарантира, че читателите ще мислят дълбоко за това, което учат, а не просто да преработват информацията на повърхностно ниво.

 

Наличност: Да

59,00 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Биография и факти за автора

Робърт Дж. Стърнбърг е декан на Училището по изкуства и науки, професор по психология и нещатен професор по педагогика в университета „Тафтс“. Преди това той е IBM професор по психология и педагогика в Катедрата по психология на Йейлския университет. Получава докторската си степен от Стенфордския университет през 1975 г., а бакалавърската си степен с почести, Phi Beta Kappa – от Йейлския университет през 1972 г. Има 10 почетни доктората. Стърнбърг е автор на над 1200 статии, глави и книги, негови стипендии и изследвания са подкрепени с 20 милиона долара. Централният фокус на изследванията му са интелигентността и познавателното развитие . Стърнбърг е член на Американската академия за изкуства и науки, на Американската асоциация за напредък на науката, Американската психологическа асоциация (в 12 отдела) и на Американското психологическо общество.

Стърнбърг е печелил редица награди от APA, AERA, APS и други организации. Той е бил президент на Американската психологическа асоциация, както и на Отделите по обща психология, педагогическа психология, психология и изкуствата, и теоретична и философска психология на Американската психологическа асоциация и е бил редактор на списанията Psychological Bulletin и Contemporary Psychology. Най-известен е със своята теория за успешната интелигентност , инвестиционната теория за творчеството (разработена заедно с Тод Лъбарт), теорията за умственото самоуправление, балансната теория за мъдростта и „триъгълната теория“ за любовта, както и с теорията си за любовта като разказ. Стърнбърг участва в управителния съвет на Асоциацията на американските колежи и университети.

 

Уенди М. Уилямс е професор в Катедрата за човешко развитие на Корнелския университет, където изучава развитието, оценката, обучението и обществените последици от интелигентността и свързаните способности. Има докторска и магистърска степен по психология от Йейлския университет, магистратура по физическа антропология от Йейл и бакалавърска степен по английски език и биология от Колумбийския университет, присъдена ѝ с почести. През есента на 2001 г. Уилямс става съосновател (а днес е съдиректор) на Корнелския институт за изследване на децата (ClRC) – финансиран от Националната научна фондация изследователски и популяризаторски център, който провежда поръчани изследвания върху социално релевантни теми и разпространява изследователските си продукти. Тя оглавява „Да мислиш като учен“ – национална образователна популяризаторска програма, целяща да насърчава традиционно недостатъчно добре представените групи (момичета, цветнокожи и хора с неравностоен произход) да се стремят към обучение и кариера в науката. Освен дузините статии и глави върху нейни изследвания, Уилямс е автор на девет книги и е редактор на пет книги. Те включват The Reluctant Reader (единствен автор; „Неохотният читател“), Escaping the Advice Trap (заедно със Стивън Сеси, „Избягване на капана на съветите“, рецензирана в The New York Times, Washington Post и USA Today) и Why Aren’t More Women in Science? (заедно със Стивън Сеси, „Защо няма повече жени в науката?“, спечелила през 2007 г. Наградата на независимите издатели). Нейните изследвания са представяни в Nature, Newsweek, Business Week, Science, Scientific American, The New York Times, Washington Post, USA Today, Philadelphia Inquirer, Chronicle of Higher Education и Child Magazine. Уилямс е член на Асоциацията за психологическа наука (APS) и на четири отдела на Американската психологическа асоциация (APA). Получила е две награди за ранна кариера от APA (през 1996 и 2001 г.), а през 1997, 1999 и 2002 г. – наградата на „Менса“ за отлични постижения в изследванията за старши изследовател. Наскоро Уилямс беше посочена за Лектор „Дж. Стенли Хол“ за 2007–2008 г. от Американската психологическа асоциация.

Откъс от книгата

При толкова много учебници по педагогическа психология защо написахме още един?

Акценти в текста

Когато писахме този учебник, си поставихме две цели. Първо, искахме да покажем на студентите какво и как областта на педагогическата психология може да постигне. Второ, искахме да наситим текста с единно, обединяващо гледище, за да помогнем на студентите по-добре да го разберат. Накратко, искахме да им дадем разбиране както за изкуството, така и за науката педагогическа психология. По-конкретно, подчертаваме:

Опитн ия учител и опитн ия ученик
Вярваме, че генералната цел на педагогическата психология е да разбере и да развива експертните познания в преподаването и ученето, и че един текст по педагогическа психология трябва да е организиран около това, как всяка от темите в курса е свързана с развитието на експертни познания в преподаването и ученето. Този текст отразява нашата отдаденост на целта. Първа глава, „Как да станеш експерт“, дефинира опитния учител и опитния ученик. Темата – как да станеш експерт – се появява във всички останали глави и педагогическите характеристики на текста са ориентирани също към нея.

Фокус върху практи ческото
Много от студентите по педагогическа психология са на практика или стажуват като учители. Следователно е особено важно текстът да има практическо ударение. В цялата книга се фокусираме върху реалния свят, показвайки на читателите как да използват това в класната стая, което учат от текста. Същевременно не даваме дълги списъци от инструкции, защото те всъщност пречат на доброто преподаване и учене. По-важното от запаметяването на списъци е развитието на белега на експертните познания : човек да е разсъждаващ практик. Постигаме тази цел, като даваме на студентите полезни насоки и по-важното: като им показваме къде и кога да ги използват. Нашите изследвания са показали, че най-трудното нещо по отношение на практиката е не научаването на ефективни процедури, а знанието кога и как да се използват.

Освен тези два основни акцента в целия текст подчертаваме и:

Мулти култу рализма и половите различия
Положили сме специални усилия да подготвим учителите за класната стая днес и утре. Все по-често те се оказват предизвикани от мултикултурни и многоезикови паралелки. Те трябва да са подготвени например за специалните нужни на учащите, които имат ограничени познания и умения по английски език. Освен това трябва да осъзнават как половоролевите стереотипи ограничават образователните възможности както за момичетата, така и за момчетата. Тези теми са подчертани в шеста глава „Групови различия: социоикономически статус, етнически произход, пол и език“.

Индивидуални различия: изключителни деца
За днешните дейци на образованието е важно да разбират надареността , обучителните затруднения и разстройствата в ученето и как да подхождат към тези различия в класната стая. Най-вече в пета глава, „Индивидуални различия: изключителни деца“, представяме начини за предизвикване на надарените учащи, които учат в рамките на традиционните училищни паралелки. В същата глава подчертаваме, че учащите със затруднения могат да станат опитни в ученето точно както и тези без затруднения. Предлагаме насоки за осигуряване на помощ и подкрепа на тези учащи, за да реализират потенциала си.

Балансирана перспектива
При организирането на този текст поддържахме стандартния обем и последователност на главите. Същевременно сме включили най-новите и значими теории и изследвания, които студентите трябва да усвоят. Освен това, макар да представяме собствените си гледни точки в целия текст, внимателно сме избягвали да представяме само една гледна точка, защото вярваме, че за студентите е от съществено значение да си изградят собствено мнение по въпросите от педагогическата психология. В това отношение книгата е уникална.

 

Педагогически характерист ики на текста

Въвеждащ курс по педагогическа психология трябва да представи огромен обем материал. За да помогнем на студентите да го научат, сме включили различни типове педагогически помощни средства, за да ги подпомогнем да усвоят съдържанието и да го прилагат в бъдещата си преподавателска работа.

Педагогически особеност и в началото на главите

План на главата. Кратък план на главата, очертаващ основните теми, дава на студентите предварителна организация и подпомага ученето.
Голямата картина. Няколко цели от главата, формулирани като въпроси, също помагат на читателите да подходят към съдържанието на главата.
Начална винетка. Всяка глава започва с винетка, показваща разсъждаващи практици в действие. Винетката подчертава основна тема от главата, показвайки нейната релевантност за преживяванията в класната стая, и се цитира в целия текст.
Обзор на главата. След винетката представяме кратък обзор на съдържанието на главата и защо то е релевантно на практиката в класната стая. Тази част е озаглавена например „Защо разбирането на мисленето е важно за учителите“ или „Защо разбирането на мотивацията е важно за учителите“. Тази въвеждаща част осигурява на студентите непосредствена връзка между понятията от главата и практиката в класната стая.

Педагогически особеност и на текста

Въпроси за размисъл. Изследванията са показали, че просто запаметяването на текста е един от най-малко ефективните начини за учене. Вместо това учащите учат по-ефективно, когато преработват информацията, която трябва да научат, по различни начини и мислят задълбочено за нея. Помагаме им да го направят, като включваме въпроси, интегрирани в текста, които ще ги насърчат да мислят аналитично, творчески и практично за ученото. Три типа въпроси: Аналитично мислене, Творческо мислене и Практическо мислене, са представени във всяка глава. Тази рамка, базирана на триархичната теория на Стърнбърг за човешката интелигентност , способства студентите да мислят за това, което учат, а не просто да го преработват на повърхностно ниво. Предложените отговори са дадени в текста, така че студентите да могат да мислят за своите отговори и след това да ги сравнят с моделираните предложения.
Гъвкавият експерт. Подобно на „Въпроси за размисъл“, предложенията в тази рубрика подтикват студентите да мислят по различни начини – аналитично, творчески и практически – по дадена тема. Рубриката описва начините, по които учителите и учениците подхождат към всекидневните предизвикателства м класната стая.
Последици за преподаването. Тези подчертани списъци са представени периодично във всяка глава след основните части. Те осигуряват на студентите практически приложения на конкретни понятия от педагогическата психология, като показват как опитните учители ги използват в класната стая.
Конструиране на собственото учене. Тези дейности, предложени в текста на всяка глава, помагат на студентите да разберат конструктивизма, като лично използват теорията, за да надграждат прочетеното в текста.
Форум. Всяка глава включва дебати от три гледни точки по важен педагогически въпрос. Педагозите често обсъждат въпроси, например хомогенно срещу хетерогенно групиране или традиционни срещу многокултурни паралелки, сякаш няма никаква средна позиция. Педагогическите проблеми обаче не са толкова прости като спор „за или против“: в обучението няма панацея. По-скоро имаме нужда от интелигентни комбинации от техники, за да бъдем ефективни. Затова в тези дебати в рубриката „Форум“ показваме, че има средни позиции между крайностите по проблемите.
Интервюта с опитни учители. Всяка глава съдържа интервю с реален учител. Прозренията от опитния учител показват как той/тя прилага в класната стая някой пункт от представения в главата материал.

Педагогически характерист ики на края на главите

Обобщение. Всеобхватно обобщение на ключови тези, включително приложения в класната стая, е представено в края на всяка глава.
Ключови термини и понятия. Термините с получерен шрифт в главата са дефинирани в тази рубрика.
Как да станете експерт: въпроси и проблеми. Тези дейности, групирани според нивото – начално, основно, средно училище – подканват читателите да приложат понятията от главата към проблемите в училищната практика.

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: