Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Мисли като жена, действай като жена

Катрин Капюта

Защото всяка жена може да бъде успешен бранд

Както големите търговски марки винаги се градят на основата на автентичността и на вътрешната сила на бранда, така и ние трябва да мислим за себе си като за „продукт“ на конкурентен пазар и да се отличим от останалите.

Личният брандинг е начинът, по който представяме своята уникална стойност, за да постигнем успех. 

Всяка жена може да се рекламира успешно, като използва своята автентичност, силните си страни и индивидуални умения, и така да изгради ярък, открояващ се,  личен бранд. Женската нагласа на ума ни дава предимства, от които трябва да се възползваме в работата, за да вървим напред в кариерата.

 

Наличност: Да

15,00 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Анотация на книгата

Подробности

Защото всяка жена може да бъде успешен бранд

Както големите търговски марки винаги се градят на основата на автентичността и на вътрешната сила на бранда, така и ние трябва да мислим за себе си като за „продукт“ на конкурентен пазар и да се отличим от останалите.

Личният брандинг е начинът, по който представяме своята уникална стойност, за да постигнем успех. 

Всяка жена може да се рекламира успешно, като използва своята автентичност, силните си страни и индивидуални умения, и така да изгради ярък, открояващ се,  личен бранд. Женската нагласа на ума ни дава предимства, от които трябва да се възползваме в работата, за да вървим напред в кариерата:

–  Емпатия. Разполагаме с непогрешими антени, с които улавяме и разчитаме жестовете, тона на гласа, лицата и позите и реагираме със съпричастност.

–  Интуиция. Често знаем предварително отговора в дадена ситуация благодарение на подсъзнателен процес.

–  Вербални и комуникативни умения. Жените постигат по-добри резултати в писането, общуването и други словесни умения, които са ключови за работното място.

–  Умение да изграждаме дълбоки лични връзки. Жените са по-умели в свързването и обгрижването на околните. Те са истински специалисти в създаването на силни, подкрепящи връзки.

–   Лидерски стил и сътрудничество. Вместо да използват контролиращ лидерски стил, жените са склонни да търсят консенсус и да управляват с помощта и активното участие на подчинените си.

–  Въздействие чрез външността. Жените могат да изразят своята визуална идентичност чрез дрехи, прически, грим и аксесоари и да показват личен стил – основен елемент от персоналния брандинг.

Мъжете не оставят предимствата, които им е дал полът, пред прага на офиса. Жените също не трябва да го правят.

Независимо дали сте изпълнителен директор, предприемач, консултант, треньор, човек на изкуството или майка с онлайн магазин, трябва да си изградите идентичност, която е едновременно искрена и подходяща за пазара. Един отличаващ се личен бранд, който създава положителни реакции към вас като продукт.

Биография и факти за автора

Катрин Капюта е президент на SelfBrand, брандинг стратег, говорител и писател. Ръководила е световноизвестната кампания „I ♥ NY“ в „Wells, Rich, Greene“.

Повече от десет години е старши вицепрезидент, директор на рекламата и обществените проекти в „Citi Smith Barney“.

Преподава брандинг в Stern School of Business към нюйоркския университет. Капюта е автор на няколко книги.

Откъс от книгата

Въведение

ВРЕМЕ Е ЖЕНИТЕ ДА ЗАПОЧНАТ ДА БРАНДИРАТ

Още от времето, когато една небезизвестна и доста уверена в себе си жена решила да отхапе от плода на забраненото дърво, жените по света били обичани, мразени, възхвалявани и хулени, или просто оставали неразбрани. В модерния свят нещата не са особено различни, но все пак днес отхвърляме много от закостенелите идеи, приемани за закономерност само преди поколение. Поемаме към един нов свят на приключения, възможности и предизвикателства.

За първи път жените се превърнали масово в работна ръка от необходимост - по време на Втората световна война. Мащабът на военните действия налагал мобилизирането на милиони мъже. Те нямало как да бъдат на две места едновременно. И ако мъжете били заети да карат военни джипове, то някой е трябвало да ги произвежда.

НИТОВАЧКАТА РОУЗИ , ЕТО КОЙ

Старомодните разбирания за по-слабия пол и мястото на жената в обществото били светкавично пометени от по- важното - мисията за спасяване на света. Победата върнала мъжете в заводите, но нищо не можело да върне старите по- рядки. За добро или зло, промяната била на път да преобрази семейството, професиите и целия свят.

За да вникнем в бъдещето на работното място е важно да осъзнаем колко нова всъщност е нашата икономическа реалност. Доста след началото на 20-ти век, животът на жените все още бил съсредоточен в дома и грижите за семейството, а впрочем и животът на повечето мъже, тъй като болшинството от хората живеели във ферми. Така наречената Индустриална революция положила основите на днешната търговска реалност. Разбира се, търговията винаги е съществувала, но от онзи момент нататък се превърнала в доминираща сила, която щяла да промени живота ни драстично.

Исторически погледнато, само за миг сме се превърнали от хора, които сами отглеждат храната си и шият дрехите си, в хора, които се занимават основно с правене на пари. Дори в рамките само на моя живот стереотипите за жените се промениха драстично. Когато израствах през 50-те и 60-те години на 20. век на жените се гледаше като на не особено добри версии на мъжете. Жените от моето поколение бяха насърчавани да избират „розови“ професии като медицински сестри и учителки. Макар и този избор по същество да е достоен, защо изобщо жените трябва да бъдат ограничавани?

През 70-те движението за освобождаване на жените хвърли коктейл „Молотов“ по розовомислещите и заяви, че между мъжете и жените няма разлики, а само стереотипи. Че можем да бъдем каквито искаме и да правим всичко. Жените започнаха да упражняват всякакви професии и да успяват в тях. Походът към покоряването на мъжките работни места обаче имаше своята цена. Трябваше да оставим семействата си на заден план и да се опитаме да бъдем супер жени.

Науката донесе нова и още по-значима промяна за ролята на жените в обществото. Биологичната роля на жената беше революционализирана. Жените се освободиха  като поведение, физиология и възможности.

ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ОЗНАЧАВАТ ШАНСОВЕ ЗА УСПЕХ

Новите възможности на жените не ги направиха от-веднъж равнопоставени на мъжете, нито пък гарантираха успеха им със сигурност. Де да беше толкова просто! Макар че неравенство се наблюдава и при мъжете, обикновено жените са тези, от които се очакват повече допълнителни усилия. И въпреки това промяна имаше - компаниите започнаха да подкрепят по-голямото разнообразие сред служителите.

Днес жените имат влияние на работното място и много компании се опитват да ги улеснять като приемат правила или стартират различни женски инициативи, плаващо работно време и програми за помощ при отглеждането на деца. Образът на жените на работното място е еволюирал значително, макар че все още не сме постигнали желаното. Все още сме в процес на преход.

Броят на жените служители продължава да нараства - основно, защото се справят добре с модерните длъжности. Докато Западът се отдалечава все повече от тежката производствена работа, а машините отменят хората, сътрудни-чеството, вербалните умения, организираността и работата в екип стават все по-ценени умения. Качества, доскоро смятани по-скоро за женски, отколкото мъжки, са по-важни за успеха през 21. век.

Новите изследвания на психолози, невролози и социолози за различията между мъжете и жените поставиха под въпрос първоначалното твърдение на движението за освобождаване на жените, че мъжете и жените са еднакви. Едно от най-важните изследвания, което е и най-трудно за ос-порване, е неврологичното. Чрез ядрено-магнитен резонанс и компютърна томография учените могат да наблюдават процесите в мозъка на жените и мъжете при изпълнението на различни дейности. Еволюционните психолози, които разглеждат еволюцията като основа за развитието на разлики между половете и културите, също водят разгорещен дебат по въпроса.

РАЗЛИЧНИЯТ ПОДХОД НА ЖЕНИТЕ И МЪЖЕТЕ КЪМ ЗАДАЧИТЕ

Много от различията в половете се проявяват при изследване на поведенческата динамика. Едно от основните изследвания в областта било сред момчета и момичета, които трябвало да решат задача в колектив. Децата били на възраст преди пубертета, за да се елиминира в голяма степен влиянието на хормоните. Изследването показало някои основни разлики в подхода на момчетата и момичетата, които впоследствие се проявяват на работното място и в обществото като цяло.

Наричам тези различия „мъжки бранд“ и „женски бранд“. Децата били разделени на две групи - само момчета и само момичета. След получаването на задачата, която трябвало да решат групово, момичетата използвали своите социални умения и работели заедно, създавайки група, в която всички имали глас как да се изпълни задачата. В същото време момчетата се боричкали и карали, докато избрали лидер, който впоследствие управлявал изпълнението на задачата.

И двете групи по свой начин достигнали до резултат. Но всеки пол използвал различни модели. Когато получили прекалено трудна за изпълнение задача, момчетата стигнали до крясъци и спречквания, а момичетата станали тъжни и безучастни.

Да, половете имат и своите лоши страни. Когато нещата излязат извън контрол, мъжете са по-склонни на антисоциално поведение като насилие, агресия и злоупотреба с алкохол, докато жените имат склонност да се затварят в себе си и получават хранителни разстройства, панически атаки и депресия.

Така започнах да се интересувам от по-общия въпрос - има ли женски бранд, различен от мъжкия? И ако да, какви са предимствата ни на работното място? Дали нашите биологични особености са просто слабост, която трябва да се опитаме да игнорираме, надявайки се да изчезне?

Разбира се, в много области няма значителни разлики между жените и мъжете. Но с времето се убедих, че съществуват важни различия в навиците, предпочитанията и мотивацията, които оказват голямо въздействие върху под-хода на жените към професионалния и личния им живот. Всяка от нас притежава набор от индивидуални предимства, но имаме и силни страни, базирани на пола, които са важни активи за женския бранд.

НАСТРОЙТЕ СЕ НА ПРАВИЛНАТА ЧЕСТОТА

Излиза, че майка ми е била права. Тя казваше „Момчетата си остават момчета и момичетата си остават момичета“.

Ние наистина сме устроени различно и няма нищо лошо в това. Не се нуждаем от изследвания за милиони долари, за да осъзнаем, че сме различни и се държим различно. Достатъчно е да отидем на детска площадка и да погледаме момичетата и момчетата.

Преди смятах, че много от различията в пола са резултат от начина на възпитание. За мнозина твърдението, че биологичните особености въздействат на съзнанието и светогледа ни, все още звучи прекалено „неамериканско“. Нали не би трябвало да сме предопределени от нищо? Но след като станах майка на син, видях със собствените си очи колко различно са устроени половете, при това от самото начало.

До каква степен всичко е въпрос на гени или хормо¬ни? В опит да елиминира във възможно най-голяма степен социалното въздействие, професор Саймън Барън-Коен заснел с видеокамера първия ден на повече от сто новородени. Изследването му показало, че момичетата имат интерес към лица, а момчетата - към механични модели.

Не по-малко интересно е да наблюдаваме какви играч¬ки предпочитат представителите на двата пола. Мнозинството от момичетата се интересуват от лица и хора - кукли и къщи за игра. Момчетата се интересуват от предмети - коли и конструктори. Простото наблюдение и академичните изследвания на Барън-Коен по идентичен начин потвърждават тези предпочитания.

Но как се проявява всичко това в истинския живот - интересът на момичетата към другите хора и на момчетата към предмети?

Една от основните разлики при жените е тенденцията да се социализират повече и да обръщат внимание на връзките с хората. Разполагаме с добър детектор за въздействието, което имаме над околните, усещаме техните чувства. Но понякога това се превръща в нож с две остриета. Едно изследване проследило израелски ученици в четвърти клас, които тренирали бягане. В началото между момчетата и момичетата нямало съществена разлика в скоростта на бягане, но когато бил въведен състезателен елемент, всичко се променило. Щом започнали да стартират по двойки, момчетата бягали по-бързо, а момичетата - по-бавно. Най- бавни времена момичетата показали, когато бягали редом с друго момиче.

Изследванията на Барън-Коен и други учени показват, че за разлика от женския интерес към емпатията и контактите с хора, мъжете са насочени навън, съсредоточени върху разбирането и изграждането на системи. Разбира се, има изключения, но в общия случай жените са бранд, ориентиран към хората, а мъжете - към предметите.

* * *

Женският ум е предварително настроен за емпатия и контакти. Мъжкият - за изграждане на системи.

Хормоните допълнително подсилват нашия естествен инстинкт за контакти. Когато момичетата станат тийнейджърки, собствените им емоции и интимни връзки имат още по-голямо значение, защото щом естрогенът нахлуе в мозъка, той още повече усилва женските социални умения и ги насочва към контактуването. Естрогенът и окситоцинът са горивото на женската интуиция и емпатия. Майчинството води до нови промени в хормоните, носейки непреодолимо желание за обгрижване, избягване на конфликти и изграждане на връзки с другите. С менопаузата жените преживяват последната си хормонална промяна. Естрогенът и окситоцинът се понижават. В този момент вместо желание да се свързват с другите, за първи път жените изпитват нужда да се фокусират върху себе си. Най-сетне си даваме разрешение да направим нещо за себе си.

А сега, една необходима уговорка. Женските качества не се срещат само при жените. И двата пола имат както мъжки, така и женски черти. Възможно е да има мъж, който е по-женствен от някоя жена. Като обща група мъжете са по-мъжествени, а жените - по-женствени, но като индивиди нещата не стоят непременно така. (Точно както мъжете като цяло са по-високи от жените, но много жени са по- високи от много мъже). И мъжете могат да научат нещо от своята женствена страна.

Една от най-важните дисциплини в изучаването на по-ловете е неврологията, изследваща структурата и функциите на мозъка и нервната система. Мъжкият и женският мозък са сходни в много отношения, но някои неврологични изследвания посочват определени свойства и предимства при жените: силна способност за емпатия, емоционална адаптивност и други предимства.

За да достигнат до своите открития, невролозите из-ползват четиритонна машина, наречена функционален магнитно-резонантен скенер, познат и като ЯМР. Тези устройства записват промените в нивата на кислород в кръвта, подхранваща мозъка. И тъй като мозъкът доставя бързо кръв към работещите зони, активните части буквално светват, за да покажат в нещо като клип какво точно се случва. „Танцът на мозъци“ се наблюдава тогава, когато едновременно наблюдаваме двама души и различни области от мозъка „просветват“ по време на едни и същи дейности при мъжете и при жените.

Една от интересните разлики, видима при изображения от ЯМР, е, че повечето жени използват както лявото, така и дясното полукълбо на мозъка си за обработка на вербални, визуални и емоционални усещания. Мъжете използват само едно. Снопът от нерви, свързващи двете полукълба, е по- плътен при жените и осигурява по-широка връзка. Но това не е всичко. При преброяване на невроните в мозъчната тъкан на мъже и жени с помощта на тънки разрези, невролозите откриват, че женският мозък е наситен с 11 % повече неврони в мозъчните центрове, отговарящи за езика.

Съдържание

Съдържание

Въведение

ВРЕМЕ Е ЖЕНИТЕ ДА ЗАПОЧНАТ ДА БРАНДИРАТ ....................................7

Глава 1

ИЗКУСТВОТО НА АВТЕНТИЧНОТО ЛИЧНО БРАНДИРАНЕ ......................32

Глава 2

БРАНДИРАЙТЕ СЕ ЗА УСПЕХ ....................................................................51

Глава 3

ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ ДАВА ПРЕДИМСТВО НА ЖЕНИТЕ ........66

Глава 4

ВЕРБАЛНАТА ЛОВКОСТ НА ЖЕНИТЕ Е ПРЕДИМСТВО В КОМУНИКАЦИЯТА .....88

Глава 5

ИЗПОЛЗВАЙТЕ СИЛАТА НА ИСТОРИИТЕ, НА ЖИВО И ОНЛАЙН  .....................110

Глава 6

СИЛАТА НА ВЪНШНИЯ ВИД И ВЛАСТТА ...........................................................129

Глава 7

ЖЕНСКИЯТ СТИЛ НА ЛИДЕРСТВО ....................................................................152

Глава 8

РОДЕНИ ДА СЕ СВЪРЗВАТ В МРЕЖА ................................................................171

Глава 9

БРАНД ЗА ВСИЧКИ СЕЗОНИ ..............................................................................188

Глава 10

ОТ ВАС ЗАВИСИ ..................................................................................................208

БЛАГОДАРНОСТИ ................................................................................................232

ЗА АВТОРА ...........................................................................................................234 

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: