Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Луна, отразена във водата

Северина Балабанова

"Настоящата книга представлява докторската ми дисертация, преработена и допълнена, и е плод на десетгодишен труд. Извън всякакво съмнение през този период идеите ми претърпяха развитие, контактите ми с професори от различни краища на света обогатиха представата ми за значението и смисъла на сънищата в китайската култура, но ядрото на книгата остава непроменено и е според замисъла на дисертационния ми труд. Текстът в тази книга няма за цел да бъде изчерпателен отговор на въпроса „Как да обясним сънищата в китайските средновековни разкази?“, а е по-скоро една от многото перспективи към този отговор. Надявам се читателите да открият в нея информация, която ще ги вдъхнови и ще запали интереса им към китайската литература и култура като цяло."

Северина Балабанова

 

Наличност: Да

20,00 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Биография и факти за автора

Северина Балабанова е родена в Стара Загора, където завършва езиковата гимназия „Ромен Ролан“. През 1994 г. започва да следва китаистика в СУ „Св. Климент Охридски“. През 2005 г. успешно защитава докторската си дисертация на тема „Реалност и сън в даоистките и будистките китайски средновековни разкази за сънища в периода на Шестте династии и династия Тан“ (по материали от сборника „Обширни записи от годините на Великото спокойствие“). Специализира в Пекинския педагогически университет (1997–1998) и в Националния тайвански университет (2003). Академичните й занимания в областта на китаистиката продължават с постдокторски изследвания в Монреалския университет (2007–2008), в Центъра за изследвания в областта на китаистиката към Националната библиотека на Тайван (2009), в Националния тайвански университет (2009–2010), в Академия „Синика“, Тайван (2010–2012), в Национален университет „Цинхуа“, Тайван (2012–2014). Област на изследванията й са средновековните разкази от епохата на Шестте династии (222–589) и династия Тан (618–907), взаимодействието между литература (предимно разказвателна проза) и религия (даоизъм и будизъм) от китайското средновековие, както и наративната теория.

Откъс от книгата

Увод

Целта на това изследване е да предложи тълкуване на параметрите на съня в даоистката и будистката философски и религиозни традиции чрез дискурса на китайските средновековни разкази за сънища от периода на Шестте династии (220–589) и на династия Тан (618–907). Конотациите, с които е натоварен сънят, се обясняват чрез връзката им с китайското разбиране за реалността. Той спомага за приобщаването на човешкия свят и субектността към други измерения на съществуването. В този процес сънят участва като посредник, чиято природа не е безсмислена образност, а важна метабитийна среда, чиято информация е от решаващо значение за сънуващия.

Сънят в пространството на китайската проза от III–IX в. е един от начините за разбиране на светоусещането на средновековния китаец. Чрез връзката сън–реалност се проверява отношението към феноменалния свят като цяло. Докато в западната култура сънят е „втора“ реалност или се класифицира като фантазия – понятие, противоположно на реалността, то в източните култури сънищата са почитани като равностойни на действителността, с която съ-съществуват.

Сънищата в китайската литература имат широк обхват от значения, тъй като те са също толкова реални, колкото и действителността. Те позволяват проява на въображение, което би било невъзможно в будно състояние (Хегел 1985: 15). Въпреки мистичната си природа сънят е средство за постигане на знание или, по-скоро – именно благодарение на мистичния опит, постигнат чрез съня, човек придобива просветление, водещо го до познание за света и реалността.

pdfМожете да разгледате пълния откъс от книгата в pdf формат.

 

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: