Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Изворът на асирийското и халдейско християнство

Светослав Риболов

"Трудът, който е представил г-н Светослав Риболов, е сериозно съчинение, единствено в православното богословие по тази тематика, и уникално въобще в богословските изследвания по дадената формулировка и подход. Похвално е, че той е бил умерен в изводите си изследовател, придържащ се към изворите и стараещ се да работи в една чисто православна перспектива."

Доц. д-р Димитър Попмаринов

 

Наличност: Да

19,00 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Анотация на книгата

Подробности

"Трудът, който е представил г-н Светослав Риболов, е сериозно съчинение, единствено в православното богословие по тази тематика, и уникално въобще в богословските изследвания по дадената формулировка и подход. Похвално е, че той е бил умерен в изводите си изследовател, придържащ се към изворите и стараещ се да работи в една чисто православна перспектива.
Доц. д-р Димитър Попмаринов

"Приносните моменти на тази работа засягат реконструирането на сотириологията на Теодор Мопсуестийски, утановяването зависимостта между антропология и христология и оборването на някои тези в западната богословска литерартура, които оправдават богословските грешки на Теодор Мопсуестийски въз основа на неговия рационалистичен уклон. Несъмнено в тази система се подценява значението на Боговъплъщението и Господ Иисус Христос оставя впечатлението на човек, извървял Своя земен път като праведник, а не като Богочовек – въплътилия се Бог Слово. Този труд може да служи като основа за заниманията с несторианската ерес и нейното разглеждане от православна гледна точка – нещо, което липсва не само в отечествената ни литература, но и в православния свят като цяло.
Доц. д-р Иван Петев

"Най-същественият принос е разкриването в пълнота на историческата истина за живота и учението на толкова оспорвания в течение на вековете Теодор Мопсуестийски, наричан с особено уважение в Едеската богословска школа „Екзегетът”. За непредубенения читател остава вън от съмнение основателността на обвиненията срещу Теодор Мопсуестийски като идеолог на несторианството и правотата на произнесената срещу него присъда на V Вселенски събор (553). Така структурирано, изследването може успешно да послужи за оборване от православна страна на множеството опити Теодор да бъде представян като жертва на унионалната политика на император Юстиниан в стремежа му чрез компромиси във вярата да привлече обратно в Православието отделилите се монофизити и да закрепи църковния мир в империята. Това прави като цяло труда ценен принос в областта както на патристиката, така и в областта на догматическото богословие – ценно оръжие за отстояване чистотата на православното учение в диалозите с Древните източни църкви понастоящем.
Доц. д-р Александър Омарчевски

Откъс от книгата

Увод: Значението на въпроса в богословската дискусия на ХХ и началото на ХХІ век

Православното богословие представлява постоянен опит за осмисляне на събитията на божественото Откровение. Неговата пълнота и цялостност e изначален извор за богословските изследвания. Това разбиране е залегнало дълбоко в Преданието на Църквата и само по себе си определя вечната ценност и актуалност на заниманията както с текста на Светото Писание, така и с творчеството на църковните отци, каноничната и литургичната традиция. Освен това, самото занимание с наследството на Православното предание именно в неговите рамки е винаги актуално за всеки член на Църквата и само по себе си го води към усъвършенстване в добродетелта.

Именно поради това актуалността на темата за сотириологичната база на христологията на Теодор Мопсуестийски се обуславя от конкретните измерения на живия църковен опит, който не е абстракция, а е действителна литургично-аскетична практика. Самото присъствие на христологичния догмат навсякъде в литургичния живот и химнография на Православната църква обуславя отношението на вярващите към него и към блажената история на христологическите спорове от ІV до края на VІІІ век. Една от централните фигури на тези спорове е Теодор, епископ на Мопсуестия, който е осъден на Петия вселенски събор (553), сто двадесет и пет години след своята смърт. Изследването на неговата мисъл е от особено значение за осъзнаване на сложните процеси, протичащи през споменатия период в църковното съзнание, и на опитите да бъде решен централният въпрос на цялото християнско богословие, зададен от Самия Спасител Господ Иисус Христос на Неговите ученици в Кесария Филипова: „А вие за кого Ме мислите?“ (Мат. 16:15).

pdfМожете да разгледате пълния откъс от книгата в pdf формат.

 

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: