Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Извор на знанието. Том 1

св. Йоан Дамаскин

На вниманието на читателя е първият пълен български превод на „Извор на знанието“ от езика на оригинала. Изданието е двуезично (на гръцки и български), в три тома. Първият том съдържа „Философските глави“ и „За ересите накратко“. Вторият и третият ще представят най-голямата част на съчинението – „Точното изложение на православната вяра“, като към последния ще бъдат приложени показалци и друг справочен апарат към цялото издание.

 

Наличност: Да

20,00 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Анотация на книгата

Подробности

Св. Йоан Дамаскин (ок. 650 – м/у 750–754) е един от големите църковни отци, почитан както на Изток, така и на Запад. Седмият Вселенски (II Никейски) събор през 787 г. го определя като „възвестител на истината“, а през 1890 г. папа Лъв XIII го обявява за „учител на Църквата“. Паметта му се чества от Православната църква на 4 декември.

„Извор на знанието“ е основното съчинение на св. Йоан Дамаскин. В него той дава систематично изложение на християнското учение. Изключителната дълбочина и яснота на догматическите формулировки отреждат на това съчинение непреходно място в Преданието. То се състои от три части. Първата част, т.нар. Философски глави (в средновековната славянска традиция получили названието „Диалектика“), е методологичен увод и своеобразна логика на богословското мислене, изхождаща от учението на Аристотел и античните коментатори. Втората – „За ересите накратко“ – представя общо 103 ереси и лъжеучения. Третата – „Точно изложение на православната вяра“ – дава систематично изложение на църковното учение.

На вниманието на читателя е първият пълен български превод на „Извор на знанието“ от езика на оригинала. Изданието е двуезично (на гръцки и български), в три тома. Първият том съдържа „Философските глави“ и „За ересите накратко“. Вторият и третият ще представят най-голямата част на съчинението – „Точното изложение на православната вяра“, като към последния ще бъдат приложени показалци и друг справочен апарат към цялото издание.

Откъс от книгата

Пролог

Йоан, прескромният монах и презвитер, изпраща поздрав в името Господне на преблагочестивия и богопочитаем отец Козма, пресветия епископ на Маюма

Съзнавайки ограничеността на своя ум и безсилието на своя език, аз не се решавах, блажени, да се захвана с неща, които са свръх моите сили, и безразсъдно да пристъпя към невъзможното, подобно на някой своенравен и дързък човек, боейки се от опасността, грозяща тези, които предприемат подобни неща. Защото, ако дори Мойсей, онзи божествен законодател, който се отвърна от всяко човешко виждане, изостави тройното вълнение на живота, отхвърли всеки материален образ и очисти зрителната способност на душата, и чрез това стана достоен за боговидение - ако този, който бе удостоен да види човеколюбивото снизхождане на Словото на Бога към нас и неговото свръхестествено въплътяване в къпината и в невеществения огън, запалващ и възпламеняващ трънето, изменящ го със своя блясък, без обаче да го изгаря, унищожава или лишава от свойствената му природа - щом този, който първи беше посветен в името на Съществуващия, и то на Съществуващия, който воистина превъзхожда всяка същност, приел от Бога водачество над своите съплеменници, нарече себе си неречовит и заекващ, като неспособен да служи на божествената воля, и да я изкарва наяве, станал посредник между Бога и човека, то как аз, омърсеният, белязаният с всеки грях, носещ в себе си речими неща, надвишаващи разбирането на всяка разумна твар? Съзнавайки това, аз не се решавах да се захвана със словото и се страхувах от поръчението, да не си навлека по право двоен присмех, за невежество, от една страна, и за безразсъдство, от друга, което дори е по-тежко; защото обвинението в невежество е извинимо, ако не произтича от леност. Но оставайки невеж, да се мислиш за знаещ, е достойно за укор, не е никак извинимо, и е признак на по-голямо (да не кажа крайно) невежество. Но тъй като плодът на непослушанието е смъртта, а смиреният и послушният, станал подражател на Христа, се извисява до съвършенство, получава световодна благодат от Бога и, отваряйки устата си, се изпълва с Духа, пречиства своето сърце, просветлява ума си, и вече с отварянето и приема словото, не се грижи какво ще говори, ставайки оръдие на говорещия чрез него Дух, то уповавайки се на свещеноначалстващия във Ваше лице Христос, заради Вас се подчинявам на заповедта, и отварям уста, почерпил сили от Вашите молитви, за да се изпълня с Дух и заговоря реч - плод не на моя ум, но плод на Духа, помъдряващ слепи, приемайки това, което ще даде и това изричайки.

И преди всичко ще предложа най-хубавото от елинските мъдреци, знаейки, че ако нещо е добро, то е дадено на хората свише от Бога. „Понеже всяко добро деяние и всеки съвършен дар е отгоре, слизайки от Отца на светлините.“  Но, ако има нещо противно на истината, това е „тъмно откритие“ на сатанинското заблуждение „и измислица на демоничен ум“, както е казал големият богослов Григорий . Подражавайки на пчелата, ще събера свойственото на истината и от враговете си ще получа спасение; а всичко, което е недостойно и принадлежащо към лъжеименно знание ще отхвърля. След това ще изложа пустословията на тези богоненавистни ереси, та разпознавайки лъжата, да се придържаме повече към истината. А след унищожаването на заблуждението и премахването на лъжата, с помощта на Бога и Неговата благодат ще изложа истината, украсена и наредена сякаш със златна шевица, чрез думите на боговдъхновените пророци, богонаучените рибари и богоносните пастири и учители. Славата на тази истина, възсиява отвътре, осветява със своя блясък тези, които се обръщат към нея с необходимото очистване и отхвърляне на безредните помисли. Аз пък, както казах, не смятам за мое нищо тук; събирайки в едно доколкото е възможно сътвореното от избрани учители, ще съставя кратко слово, подчинявайки се във всичко на Вашата повеля. Но аз Ви моля, богопочитаеми, бидейки послушен на Вашите заповеди, да сте снизходителен към мен и в замяна на моето послушание ми дайте подкрепата на Вашите молитви.

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: