Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Градината

Геше Майкъл Роуч

Вековната мъдрост на тибетския будизъм оживява по неповторим начин. Под формата на притча, в която младеж бива въведен в мистична градина от красива девойка – олицетворение на мъдростта, авторът ни представя част от пантеона на великите тибетски учители.

 

Наличност: Да

12,00 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Анотация на книгата

Подробности

Вековната мъдрост на тибетския будизъм оживява по неповторим начин в „Градината“, поднесена на читателите от Геше Майкъл Роуч – един от неговите най-велики учители и разпространители в западния свят. 

Под формата на притча, в която младеж бива въведен в мистична градина от красива девойка – олицетворение на мъдростта, Майкъл Роуч ни представя част от пантеона на великите тибетски учители. Заемаща уникално място сред съществуващите днес будистки произведения, „Градината“ е предопределена да се превърне в класика със своето светло откровение за тайните на тибетската традиция и мъдрост.

 

Откъс от „Градината“:

Думите на учителя Цонгкапа, а и като се замисля сега, смъртта на моята майка, ми повлияха дълбоко.

Уж не бях обезверен, нито потънал в отчаяние, продължавах да водя обичайния си живот, все така отдаден на своите изследвания и писания. Припечелвах достатъчно за съвсем сносно, макар и скромно съществуване. Само че разсъжденията за жизнения път и смъртта се превърнаха в мой постоянен спътник, като мисълта за едното неизменно пораждаше мисъл за другото.

Наистина майка ми имаше хубав и пълноценен живот – отгледа децата си, помагаше на своя свят, откликваше винаги и без колебание на нуждите дори на непознати, които водехме вкъщи. Но какво значение имаше, след като независимо от начина, по който живя, накрая остаря и умря мъчително от рак, и след като всичко, което представляваше смисъл на живота й – нейните синове, домът й, работата й – вече се превръщаше в прах, обречени на забрава, съвсем скоро след като тя самата бъде забравена?

Тя бе доказателство за истината в думите на Цонгкапа, изречени пред мен в Градината, че дори нещата, които изглеждат добри и красиви, всъщност не са такива, след като неизменно приключват със смърт и болка. В моето съзнание Цонгкапа присъстваше заради нея - явно бе дошъл в Градината, наясно с моите проблеми, и бе донесъл отговори на някои мои въпроси.

Смъртта и жизненият път продължиха да влияят на мислите ми през следващите месеци и накрая се почувствах принуден да потърся уединение в малка отшелническа обител на известно разстояние от нашия град. Там попаднах на благ, праведен и просветен игумен, който с радост ме прие, предостави ми скромна, тиха стая, в която да отседна, и ми осигури работа като помощник на пазителя на богата сбирка от книги в имението на местен благородник. Прекарвах много време в изучаване на свещени текстове и в разсъждения, породени от мисли за живота и смъртта, и постепенно добих усещането, че има път, който може да ме отведе до търсените от мен отговори.

Копнеех с цялото си същество да открия този път. И така бях привлечен обратно в Градината. Влязох в нея по здрач една година, точно когато пукваше пролетта и във въздуха се долавяше сладостно ухание, голата земя започваше да зеленее с оскъдна, но прекрасна свежа трева, а зад каменните зидове на моето любимо място розовите храсти се окичваха с нова премяна от нежен зелен листец. Спрях се там и отново зачаках с надеждата да я срещна. Този път чакането се оказа кратко, a и веднага бе последвано от разочарование, тъй като в сумрака долових как някой приближава към мен откъм портата, само че стъпките му нямаха нищо общо с нейните. Тази походка не бе ефирна и грациозна, а по-скоро отмерена, енергична и в същото време някак делова, но най-вече тежка и солидна. Обърнах се и видях Великия майстор на съзерцанието Камалашила.

Биография и факти за автора

Геше Майкъл Роуч Геше Майкъл Роуч е тибетски монах, бивш собственик на компания за търговия с диаманти, гуру и автор на духовна литература. Завършва университета Принстън с медал от президента Ричард Никсън. После заминава в Тибет и служи в манастир 25 години. Връща се в САЩ, създава и развива една от най-успешните диамантени компании „Андин Даймънд“. След 16 години я продава и написва първата си книга „Шлифоващият диаманти“ 

 

Геше Майкъл Роуч е първият американец, който получава титлата Геше или "Магистър по будизъм" от тибетски манастир.

 

Той е автор на бестселъра "Шлифоващият диаманти", който разказва как да създадем бизнес за 200 милиона долара и после да помогнем на бедните с печалбата. В момента Геше Майкъл е директор на Института на шлифоващия диаманти, като помага на хора от цял свят да успеят в бизнеса и личния си живот.

 

Историята как е развил успешен бизнес благодарение на прилагането на основните принципи на будизма се превръща в бестселър и му носи световна известност. Книгата е преведена на 20 езика. Следват седем негови книги на духовна тематика.

 

През 2003 г. Геше Майкъл заедно със свои приятели и ученици създава университета Даймънд Маунтин в Аризона, където хиляди хора се обучават безплатно в ценностите на будизма. Геше Майкъл инициира и подкрепя и проекти за подпомагане на тибетските бежанци и за спасяване на съкровищницата на тибетското културно-духовно наследство. Сред тях е и проектът за превод и дигитализиране на над 14 000 древни текста. Геше Майкъл е преводач от санскрит и тибетски. Той е консултант и член на управителния съвет на библиотеката на Американския конгрес, член на Руската академия на науките, д-р на тибетския университет Сера Мей.

 

Освен с "Шлифоващият диаманти", Майкъл Роуч е познат у нас и с книгите „Кармата на любовта“, „Градината“, „Източният път към Рая“, „Философията на Йога“, „Кармичен мениджмънт“.

 

 

Интервю с Геше Майкъл Роуч

 

Какво ви мотивира да станете Будистки монах? 
Две неща - моята майка умираше и имах проблеми с приятелката си, страданието се превърна в моя мотивация. Родителите ми бяха алкохолици и преминаха през тежък развод. Трудно ми беше да разбера, защо хора, от едно семейство, могат да се обърнат един срещу друг и защо, някой когото обичам, щеше да умре. След това спечелих стипендия да уча в Дхарамсала, Индия, там където е живял Негово светейшество Далай Лама, градът на Тибетското правителство в изгнание, където учих през следващите 22 години. Аз не се отрекох от християнството, всъщност все още съм християнин. Исках да разбера значението на живота, при условие че всеки трябва да остарее и да умре. 


Много хора преживяват същите страдания. Какво бихте казали на тези, които са се сблъскали с алкохолизма, загубили са любим човек или имат проблеми в семейството? Нещо, което би могло да им помогне да преминат през болката и страданието.
Най-ценното нещо, което научих от Будизма е, че всичко, което ни се случва и всичко което получаваме, е резултат от това как се държим с останалите. Първият етичен код на йога Сутра гласи, че ако се грижиш за другите, светът ти ще се промени и насилието в него ще изчезне. Алкохолизмът е вид насилие, лошата връзка също е вид насилие. 


Какво ще кажете за нерешителността, която проявяваме, когато се грижим за другите хора? Как е възможно, да имаш любящо и състрадателно сърце и да не го показваш? 
Просто казано, вие не можете да се грижите за другите, без да се погрижите за себе си. Голяма част от същността на йога е да се грижим за собствения си ум и тяло, за да можем впоследствие да се грижим за другите. Ако жертвате своето собствено здраве, за да служите на другите, това би бил провал. 


Във вашата книга "Тибетска книга за Йога”, при стила йога-сърце, дихателният цикъл започва с издишване последван от вдишване. Книгата казва, че когато се раждаме ние вдишваме, а когато умираме ние издишваме. Променяйки това дихателно течение ние оставяме смъртта настрани. Помогнете ми да разбера тази концепция. 
В Тибетските манастири не се позволява да се занимаваш с йога първите 25 години на обучението. Първоначално се изучават етическите норми на живота, когато разказвах на тибетските лами, че 20 милиона от американците се занимават с йога, те бяха шокирани. От друга страна те смятат, че това е голямо кармично съзряване. В манастирите, йогата в дългосрочен план се използва, за да се преодолее смъртта. Същността да се издишва първоначално, а после да се вдишва, е да се отвори централния канал, това цели да се измени вътрешното тяло и системата от чакри. Когато първо издишваме, а после вдишваме, концентрираме Прана в централния канал, това се нарича „предвестник”. Практиката Асана, започва с движение, което те кара първо да издишваш. Това е начин, с който вие пресмятате вдишванията, тибетските лами вярват, че това е огромно духовно съзряване. Основната цел в йога е да се помага на възможно повече хора по едно и също време. 


В сърдечната йога вие обръщате внимание на мисловния поток и изпращане на мисли за любов, състрадание и търпение към хора, които обичаме. Крайният резултат е чувство на удовлетвореност и състрадателно сърце. 
Да! Надявам се, че се получава така. 


В това упражнение вие визуализирате роза в сърцето си с диамант в средата. Трябва да вдишваш проблемите на твоя любим в диаманта и след това да го взривиш, така проблемите са унищожени. Това ме плаши, защото ако някой не е добър в тази техника, той всъщност би могъл да се нарани енергически. 
В манастира са много стриктни, към това да не задържаш в себе си чуждо страдание. Трябва да унищожиш всеки атом от тяхното страдание, чрез сърцебиене. Да, сигурно има момент на колебание или страх, когато вдишваш проблемите на друг човек . Трябва да взривиш диаманта на мига или той ще те нарани! 


Вегетарианец ли сте и какво бихте казали за яденето на месо и кармата? 
Да, вегетарианец съм от дълго време. Тибетските лами ядат месо предимно заради мястото, където живеят, там растителност не вирее. Що се отнася до кармата, може да изпитате карма от храната. Когато консумирате месо, което е добито с жестоки средства, съзнанието ви ще стане по-жестоко, ще имате повече жестоки мисли. Трябва да започнете от източника - от нещо толкова просто, каквото е храната, която ядете и вкарвате в тялото си. Главният смисъл на книгата е, че ако практикувате йога, но не сте мил с останалите, йогата няма да работи. Ако сте мил с другите, това ще виждате и във вашия свят. Ако нараните друг човек, това ще получите. 


Предлагате практикуването на йога, като алтернатива на наркотиците и алкохола. 
В Тибетските манастири полагаш клетва да не употребяваш алкохолни напитки. В древния Будистки текст, (на 3000 години), се казва не на ферментирали или химични интоксикации. Заведох майка си, когато умираше, да види Далай Лама, който й каза че ако иска да получи ефект на интоксикация, да практикува йога и медитация, да изучава етикета и да се грижи за другите хора. 


Разкажете за Просветителския Бизнес Институт, който създадохте.
ПБИ е отделен проект. Исках да спечеля пари за Тибетските бежанци, открих диамантна компания в Ню Йорк и я развих единствено върху духовните принципи. Чрез ПБИ ние обучаваме как да подобрите бизнеса си въз основа на духовните принципи. Йога или бизнес, това е едно и също нещо. Твоята Йога работи за твоето тяло само тогава, когато се грижиш за другите хора и бизнесът ти работи само тогава, когато се грижиш за останалите. Водейки бизнеса си чрез духовните принципи, вие ставате делови човек от висок клас. В книгата ми “Шлифоващият диаманти” подробно се обяснява всичко това. 


Звучи сякаш има огромна аудитория за това. 
Да, огромна. Всъщност, книгата е бестселър в няколко държави. 


Заключителни коментари на Геше Майкъл Роуч...
Всички имаме желания в живота си. На много примитивно ниво ние всички искаме да ядем, да правим секс, да сме успели, да ни обръщат внимание. На най-дълбоко ниво, ние искаме да се грижим за другите, Йога ни позволява да се свържем с този подтик. Другото нещо е да живеем по-скромно, така ще бъдем по-щастливи. Притежанието на повече неща е вредно, остава ни по-малко енергия да създаваме и да се грижим за другите - Кристи Макнали и аз живеем в колиба!

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: