Обади се +359 878 634 344

Здравей, приятелю! Желаем ти приятни мигове с любимите книги.

Заб. Всички книги могат да бъдат поръчани освен чрез платформата, също така и по телефона на номер 0878 634 344, както и чрез контактната форма на сайтаЦената за доставка на територията на България е 2,90 лв., независимо от теглото.

 

 

Чудото Монтесори или учение без мъчение и възпитание без оценки, награди и наказания

Елена Тимошенко

Съвременните деца се нуждаят от особен подход и особени условия за разкриване на техните необикновени способности и уникални дарования.

Затова е напълно обясним нарастващият интерес към педагогическата система на Мария Монтесори, в центъра на която стои ДЕТЕТО.

Защо на детето му е нужна свобода и до какво може да доведе тя? Как да възпитаваме, без да наказваме и поощряваме?Как да обучаваме, без да поправяме грешките? Защо няма нужда от оценки? Как да възпитаме у детето самостоятелност и отговорност?Как можем да използваме педагогическите принципи от системата на Монтесори в ежедневното общуване с нашето дете?

Ако сте от неравнодушните и търсещите родители и си задавате такива въпроси, тази книга е за вас.Тук ще намерите множество практически съвети и полезни наблюдения от многобройните посещения на автора в Монтесори детски градини и училища по цял свят. Книгата ще е особено полезна и на педагозите, които искат да следват принципите на Монтесори педагогиката.

 

Наличност: Да

14,90 лв.

ПРОМОПАКЕТ: КРЪСТОПЪТ

ПРОМОПАКЕТ: ПОДАРИ НАДЕЖДА

ПРОМОПАКЕТ: ВИНАГИ ИМА НАДЕЖДА

 

Доставката на поръчаните от Вас продукти се извършва в срок до 3 работни дни. Виж повече ...

Пишете ни за повече информация, относно избрания от вас продукт.

Как и в какви срокове може да върнете закупен продукт? Виж повече ...

Какви са начините за плащане на избрания продукт? Виж повече ...

Споделете с ваши приятели ...




Анотация на книгата

Подробности

Как мислите, какво може да обединява такива личности като писателя Габриел Гарсия Маркес, принцовете Уилям и Хари, политика Франсоа Митеран, актьора Джордж Клуни, основателите на Google - милиардерите Сергей Брин и Лари Пейдж, внуците на Лев Толстой?Техните родители са избрали за своите деца училища Монтесори! Идеите на великата италианка са подкрепяни от Зигмунд Фройд, Жан Пиаже, Томас Едисон и много, много други. Те са разбирали важността на уникалния период в живота на човека – от раждането до 6 години.

Биография и факти за автора

Елена Тимошенко е Монтесори педагог, психолог, журналист, лектор. Изучавала е основите на Монтесори педагогиката в Seton Montessori Institute (Чикаго, САЩ) и AMI Prague Montessori Institute (Чехия).

Анализирала е опита на детски градини и училища в Холандия, Финландия, Великобритания, Италия, Германия, Чехия, Полша, Мексико, Китай, Тайван, Корея, САЩ и други страни.

Автор е на образователни проекти, водеща на тренинги и лекционни курсове за родители и педагози.

Съдържание

СЪДЪРЖАНИЕ

Между нас, родителите…

 

Вместо предговор...8

Методът на Мария Монтесори...11

“Трите кита” на системата Монтесори...12

Мария Монтесори (1870-1952)...13

 

Глава 1. Детето

Детето като личност...19

Попиващ ум...20

Мозъкът на детето...20

След шест вече е късно!...22

“Прозорци на възможностите”...23

Сензитивни периоди...24

Развитие на речта...25

Ред...27

Въвеждаме ред...30

Период на сензорното развитие...32

Развитие на двигателните навици...32

Чувствителност към дребни предмети...34

Социално възпитание...34

Бележки за родителите

Малката личност...36

Сензитивни периоди...37

Развитие на речта...38

Сензорно развитие...40

Двигателно развитие...42

Спазваме реда...44

Социално възпитание...48

 

1.1. Свободното дете...51

Свободата като основа на цялото възпитание...51

Децата сами се изграждат...53

Свобода за движение...54

Няколко думи за групите - добри и различни...56

Свобода на избор...56

Право на избор...56

“За” и “против”...57

Свободата на детето за избор...58

Какво е необходимо на детето...59

Можем ли да влияем върху свободата на избор...60

Какво дава свободата на избор?...62

Свобода на мнение...62

Свобода за вземане на решения...63

Свобода и дисциплина...65

Правила...67

Бележки за родителите

Въвеждаме правила...69

Определяме граници...71

Даваме свобода...72

Свобода и дисциплина...74

 

1.2 Самостоятелното дете...75

“Помогни ми да го направя сам” ...75

Кога да започнем?...76

Самообслужване...76

Не бъдете слуги!...78

Практикуваме у дома...79

Самоконтрол...80

Госпожа грешка...81

Право на грешка...81

Какво да правим с грешката?...82

Практикуваме у дома...84

Самооценка...85

Самообучение...87

Самодисциплина...88

Бележки за родителите

Аз сам!...89

Развиваме самоконтрол...92

Право на грешка...94

Самооценка...96

Самообучение...98

 

1.3. Творческото дете...100

Творчеството...100

Обстановката...102

Атмосферата...103

Кога и как?...104

Въображение и фантазия...105

Видове творчество...107

Рисуване...107

Музика...109

Театрална дейност...109

Децата и възрастните...110

Бележки за родителите

Творете!...112

Процес, а не резултат...115

Заедно с теб, а не вместо теб!...117

 

1.4. Нормализираното дете...119

Децата са други...119

Стадии на нормализация...120

Признаци на нормализация...121

Как става това?...122

Концентрация...122

Ролята на възрастните...123

Бележки за родителите

Внимание към... вниманието!...125

 

 

Глава 2. Наставникът

 

2.1. На какво учим?...129

Преди училището...130

Училището...132

Подготвяме детето не за училището, а за живота...135

 

2.2. Кой обучава?...137

Вътрешният учител...137

Родителите...138

Монтесори-учителят...138

Намерете десетте разлики...139

Особености на Монтесори-учителя...140

Как се става Монтесори-педагог...141

AMI - Association Montessori InternationaleМеждународна Монтесори асоциация...142

AMS - American Montessori Society...144

Американско Монтесори дружество...144

Национални обучаващи курсове...146

 

2.3. Как обучава?...148

Принципи на обучението...148

Матетика вместо дидактика...148

Наблюдението е главният инструмент на педагога...148

Индивидуалност и интерес...149

Радост от обучението...150

Без учебни часове!...151

Липса на забрани...151

Липса на съревнование...152

Липса на оценки...152

Поощрения и наказания...154

Работа в група...156

Критерии за Монтесори-групата...157

Различната възраст е логика на природата!...157

Продължителност на занятията...159

Възрастови граници на групите...159

Брой на децата в групата...159

Часове в Монтесори-класа...160

Тристепенен час...161

Часове по вежливост...161

Часове по тишина...162

Големи истории...162

Форми на работа...163

Резултати от работата...164

Бележки за родителите

Обучаваме детето: как?...166

Традиции и ритуали...169

Забрани...170

Избягваме оценките...171

Награди и наказания...173

Да подкрепим детето: как?...175

45 начина за емоционална подкрепа на детето:...175

 

Глава 3. Средата

 

Детето и неговото обкръжение...178 

3.1 Монтесори-средата...180

Особености на Монтесори-средата...181

Зони в образователната среда...181

Среда за деца до 3 години...182

Среда за деца от 3 до 6 години...182

Среда и възраст...184

Среда за деца от 0 до 14 месеца...184

Среда за деца от 14 месеца до 3 години...185

Среда за деца от 3 до 6 години...186

Среда за деца на 6 и повече години...189

 

3.2. Монтесори-материали...191

Правила за работа с материалите...193

Къде се произвеждат Монтесори-материали...194

 

3.3. Образователно пространство у дома...196

Фина моторика...198

Напрягай си мозъка!...198

Бележки за родителите

Интелект и среда...200

Фина моторика...202

Практикум. Занимаваме се у дома...204

У дома...205

Стаята на детето...205

В банята, в кухнята...205

В двора (на улицата, на вилата)...206

Навици за самообслужване...206

Игри и упражнения...207

Упражнения с вода...208

Упражнения с насипни материали...209

Грижа за себе си...211

Грижа за околната среда...213

Помагаме в кухнята...216

Развиване координация на движенията...220

Развиване на фината моторика...220

Ръкоделие...222

Сензорни упражнения...222

Език...224

Математика...226

Опити и наблюдения...227

Вода...228

Въздух...230

Огън...230

Земя...231

Уроци по тишина...231

 

Вместо заключение...233

Речник на термините...236

Мнения за книгата

СПОДЕЛЕТЕ ВАШЕТО МНЕНИЕ

Само регистрирани потребители могат да добавят мнения. Моля, влезте в системата или направете регистрация.

Закупилите тази книга, купуват също: